Alcar

TPMS -
Sistem Monitorizare
Presiune în Pneuri

TPMS DE

CALITATE OE

VIITORUL TPMS ESTE ALCAR!

De la finele anului 2014, a devenit obligatoriu ca toate automobilele noi să fie echipate cu sisteme de monitorizare a presiunii, deci nimic nou sub Soare. Cu toate acestea, noutatea absolută este faptul că ALCAR oferă acum o generație nouă de senzori, și mai ales cei mai buni senzori din segmentul TPMS de aftermarket destinați autumobilelor.

În cele ce urmează veți putea citi detalii despre ce înseamnă cele patru litere (TPMS) și ce fel de suport extins pentru TPMS puteți obține în calitatea de partener de afaceri ALCAR.

TPMS INFORMAȚII DE BAZĂ

Ce este TPMS?
Sistemele de monitorizare a presiunii (TPMS) sunt sisteme auto încorporate, care monitorizează în permanență presiunea din anvelope. Se face o distincție între sistemele directe (monitorizarea presiunii din anvelope cu un senzor integrat în jantă) și indirect (monitorizarea presiunii din anvelope prin intermediul senzorilor pentru ABS). În cazul pierderii presiunii dintr-una sau mai multe anvelope, afișajul din interiorul mașinii va informa șoferul despre acest incident.

 

TPMS are patru funcții:

  • Creșterea siguranței grație aderenței optime, direcție mai stabilă, și distanțe scurte de frânare
  • Previne creșterea consumului de carburant din cauza presiunii neadecvate în anvelope
  • Previne creșterea uzurii anvelopei cauzată de presiunea redusă a acesteia
  • Reduce emisiile de CO2 grație consumului optim de carburant și a duratei mai mari de viață a anvelopei
TPMS ȘI ACHIZIȚIA JANTELOR

Dacă mașina dumneavoastră dispune deja de un sistem TPMS, trebuie să aflați dacă este unul direct sau unul indirect. Cu indirect TPMS puteți să vă relaxați și nu trebuie să faceți nimic deoarece achiziția de roți noi nu are niciun impact asupra TPMS. 

Dacă mașina are un sistem TPMS direct ar trebui să luați în considerare următoarele puncte atunci când cumpărați jante: 
1. Designul jantei alese de dumneavoastră întrunește toate cerințele pentru a fi poată fi montat cu un senzor TPMS?
2. Din cauza complexității tehnologiei TPMS vă recomandăm să mergeți la un specialist care dispune de cunoștințele necesare și dispozitivele de care are nevoie pentru a efectua fără probleme întreaga operațiune. Iar acești specialiști sunt încântați să vă ajute atunci când aveți întrebări.

Din 2012, toate jantele ALCAR sunt proiectate în așa fel încât să integreze noi senzori (TPMS direct), iar informațiile relevante sunt trecute în certificările TÜV.

CUNOȘTINȚE EXPERTE DESPRE TPMS

DETALII TEHNICE ȘI IMPACTUL TPMS ASUPRA ÎNTREȚINERII SAU SERVICE-ULUI


Care era diferența dintre TPMS direct și indirect? 
Într-un sistem direct, senzorul integrat în roată măsoară presiunea din anvelopă. Această informație este transferată prin intermediul unui semnal radio către o unitate de control din mașină. Mai mult, diverse afișaje de la diferiți producători permit citirea continuă a celor mai recente valori ale presiunilor, sau vor primi un semnal de avertizare și vor primi un semnal de avertizare doar dacă presiunea din anvelope este prea scăzută. Aceste sisteme au o precizie foarte mare din moment ce monitorizează în continuu presiunea din anvelope. 



Cum funcționează un sistem TPMS indirect? 

Într-un sistem indirect, senzorii integrați de ABS sau tracțiune monitorizează roțile pentru a determina diferențele din viteza de rotație, care pot apărea în anvelopă în cazul pierderii presiunii. În plus, sistemul măsoară vibrațiile relevante pentru presiunea anvelopei. O schimbare a vibrațiilor poate indica pierderea presiunii.

Care sunt avantajele și dezavantajele acestor sisteme? 
TPMS direct permite o colectare de date foarte precise precum și funcții suplimentare, precum recunoașterea poziției anvelopelor, pierderea presiunii în timpul staționării, și monitorizarea presiunii din roata de rezervă. În același timp, un sistem TPMS direct presupune și costuri semnificativ mai mari atunci când schimbați roțile dar și în ceea ce presupune întreținerea. Toate roțile unei mașini (vară, iarnă, rezervă) trebuie să fie echipate cu un senzor funcțional.

Sistemul TPMS indirect este mai puțin precis decât cel direct, de exemplu, nu poate măsura nici presiunea din anvelope și nici temperatura. Mai mult, acesta nu poate nu poate determina o pierdere de presiune în anvelope atunci când mașina stă pe loc. Când vine vorba despre schimbarea anvelopelor, acest sistem se dovedește a fi semnificativ mai simplu și economic, din moment ce funcționează fără a utiliza senzori.


Ce impact au sistemele TPM asupra întreținerii și service-ului? 
Utilizarea TPMS implică noi provocări în timpul utilizării și întrețineriiautomobilelor, atât pentru proprietar cât și pentru retailerul specialis:

Proprietarii nu vor putea schimba anvelopele ei înșiși deoarece, în cazul sistemului TPMS direct mai ales trebuie montat un senzor, apoi configurat și verificat de către un specialist. Grație disponibilității largi a acestei tehnologii, retailerii vor investi în școlarizarea personalului și echipamentul relevant.

Pot să montez eu anvelopa atunci când am TPMS direct? 
Montarea anvelopelor este o chestiune care ține de siguranță și presupune cunoștințe de specialitate (verificarea stării anvelopei, utilizarea cuplului corect de strângere, etc.). De aceea, noi recomandăm utilizarea serviciilor oferite de un specialist pentru a monta anvelopele. 


Mai mult, sistemele TPM directe prezintă următoarele cerințe: 

  • Nevoia de întreținere a valvei și garniturilor la fiecare schimbare a anvelopei pentru a preveni uzura senzorului
  • În cazul anvelopelor noi: un nou proces de reînvățare pentru senzorii noi, pentru ca senzorii să poată comunica cu mașina (ID nou pentru senzori) sau când se schimbă poziția roților, pentru ca senzorii să poată comunica fără probleme cu receiverul TPMS
  • Când schimbăm anvelopele, starea bateriei senzorilor trebuie verificată


Mașina mea nu dispune de TPMS. Trebuie să montez un sistem? 
La automobilele pentru care legea cere să dispună de un sistem TPMS în mod obligatoriu, un sistem TPMS este montat din fabrică  (indirect sau direct) deoarece altfel mașina nu va primi omologarea sau nu va putea fi înregistrată în țările membre UE.

Montarea post-vânzare a unui sistem TPMS nu este obligatorie.

ALCAR TPMS SOLUȚIA PENTRU INDUSTRIE

TPMS – PATRU LITERE – O SINGURĂ SOLUȚIE: ALCAR!

ALCAR oferă soluții industriale create special: În afară de senzori, ALCAR oferă unelte pentru asamblarea acestora, dispozitive de diagnoză și programare, kituri de service și piese de schimb precum și consultații complete pentru toți clienții și partenerii. Mai mult, cu noul configurator TPMS în Webshop, ALCAR oferă clienților un suport digital TPMS optim. În Zona pentru MEMBRI puteți găsi informații despre compatibilitatea senzorilor și a kiturilor de service, etc. pe care le puteți imprima ușor. Aceasta permite ALCAR să găsească soluții online simple pentru cele mai comune probleme precum găsirea senzorului compatibil pentru o anumită mașină sau procedura de reînvățare corectă.

Încercări complexe – soluții simple

În plus față de noii senzori, ALCAR a dezvoltat un nou dispozitiv de înaltă performanță în cooperare cu BARTEC, liderul mondial în fabricarea de dispozitive de diagnoză TPMS. Cu ALCAR TECH600, specialiștii anvelopelor vor avea la dispoziție un dispozitiv complet de diagnoză și programare cu multe funcții suplimentare. Noul ALCAR TECH600, printre altele, are un display color, WIFI, Bluetooth OBDII, încărcare wireless, și o carcasă ergonomică și robustă. Grație navigației mai simple prin meniuri, o gamă largă de limbi disponibile, actualizări live prin WIFI precum și o analiză OBD completă, noul dispozitiv face ca rutinele zilnice din atelier să fie mai ușoare. Adăugați la asta recunoașterea automată a senzorilor, multiprogramarea, integrarea ERP, și o bază de date vastă pentru procedurile de reînvățare dar și o perioadă de licență de trei ani. O ofertă de upgrade specială de la ALCAR, care se efectuează o singură dată, oferă acoperire completă a celor mai importanți senzori de pe piață.